شانه کابل

ابزار آرایش کابل (شانه کابل) برای مرتب سازی و سازمان دهی کابل ها در مسیر کابل کشی مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از مهمترین دغدغه های کارشناسان شبکه و نصابان آن کابل کشی منظم و ساختار یافته است که این موضوع علاوه بر فراهم کردن ظاهری مرتب و زیبا از نظر عیب یابی و یافتن مسیری مورد نظر بسیار حائز اهمیت می باشد.
در این راستا یکی از ابزارهایی که امروزه کارگشای دست اندرکاران شبکه و کابل کشی در کل دنیا مطرح می باشد استفاده از شانه کابل و متعاقبا استفاده از بست پارچه ای در فواصل مشخص و از پیش تعیین شده است.
این ابزار برای اولین بار توسط شرکت پندویت طراحی و تولید گردیده و شرکت هرتز نتورک به دلیل قیمت بسیار بالای این محصول و در راستای خودکفایی کشور از محصولات وارداتی با کمی تغییر نسبت به مدل مشابه خارجی نسبت به تولید و فراهم نمودن آنچه که در این مسیر راه گشای شما عزیزان می باشد اقدام نموده.
برای جلوگیری از تاب خوردگی کابل های شبکه در مسیر کابل کشی و فراهم نمودن کابل کشی دسته شده مربوط به هر بخش در راستای ایجاد کابل کشی چشم نواز و ساختار یافته در داخل بسته این ابزار دو نوع شانه برای کابل های شبکه (UTP و SFTP) و یک نگهدارنده شانه در نظر گرفته شده است.
که بعد از باز کردن تاب اولیه کابل و ایجاد دسته هایی با بیشینه 24 کابل و قرار دادن این کابل ها به صورت تک به تک در داخل شانه کابل در جهت مرتب سازی و دسته کردن کابل ها اقدام صورت می پذیرد. در ادامه این فرآیند برای حفظ نظم حاصله پیشنهاد می گردد برای عدم وارد کردن فشار نامتعارف و ایجاد خلل در فلوک کابل های شبکه از بست پارچه ای به جای بست کمربندی استفاده گردد در ادامه قابل ذکر است ابزار آرایش کابل (شانه کابل) به عنوان ابزار مورد استفاده قرار گرفته و در مسیر کابل کشی قرار نمی گیرد. .